Zakład prowadzi badania z zakresu kultury audiowizualnej. Obejmują one przede wszystkim problematykę komunikacyjnych, społecznych i kulturowych uwarunkowań telewizji i nowych mediów. W zadaniach badawczych uwzględniane są problemy łączące się bezpośrednio z zagadnieniami kulturowymi i społecznymi komunikacji audiowizualnej – w tym kwestie odnoszące się do procesów globalizacji i tożsamości. Szczególne miejsce w tej perspektywie zajmują prace nad komunikacyjnymi i społecznymi kontekstami internetu – w tym nad zagadnieniem globalizacji. W badaniach nad kulturą audiowizualną istotną rzeczą jest wypracowanie nowych, interdyscyplinarnych metod badawczych.
Zespół naukowy Zakładu podejmuje również badania z zakresu gender studies – na plan pierwszy wybija się problematyka kulturowej tożsamości płci uwidoczniona w pracach poświęconych gatunkom telewizyjnym oraz innym tekstom kultury popularnej (np. reklama, prasa kobieca).
Kierownik: dr hab. Anna Nacher, prof. UJ
e-mail: anna.nacher@uj.edu.pl
dr Justyna Janik
e-mail: justyna.m.janik@uj.edu.pldr Aleksandra Powierska
e-mail: aleksandra.powierska@uj.edu.pldr Ewelina Twardoch-Raś
e-mail: ewelina.twardoch@uj.edu.pl